آوانامه، حامی رسمی فستیوال آینده نشر کاغذی

تاریخ ارسال: 1395-11-29

40

 

جشنواره طراحی و كاریكاتور: در جامعه امروز میل به استفاده از تكنولوژی‌های نو به سرعت در حال افزایش است ولی متأسفانه فرهنگ و تولیدات فرهنگی نتوانسته از این پیشرفت بهره مناسبی ببرد؛ برای همین، پیشرفت تكنولوژی و به تبع آن ایجاد شبكه‌های اجتماعی نه تنها به رشد كتاب و كتاب‌خوانی كمكی نكرده بلكه با پُر كردن اوقات فراغت مردم باعث دوری آن‌ها از كتاب شده است.

البته ناگفته نماند چند سالی است كه شركت‌هایی مانند فیدیبو، آوانامه و نوین كتاب گویا از فعالان حوزه كتاب صوتی، استفاده از تكنولوژی‌های نو را در دستور كار خود قرار داده‌اند و سعی كرده‌اند با اقدامات خود باعث بالا رفتن سرانه مطالعه شوند.  با این مقدمه دوست داریم نظر شما را در مورد آینده نشر كاغذی جویا شویم.

آیا كتاب الكترونیك و صوتی در كنار كتاب كاغذی قرار می‌گیرد یا در مقابل آن؟ آیا كتاب الكترونیك و صوتی باعث گسترش فرهنگ مطالعه می‌شود یا رشد این نسخه‌ها باعث نابودی كتاب كاغذی ‌می‌شود؟ آیا گسترش فروشگاه‌های قانونی كتاب الكترونیك و صوتی به كمتر شدن دانلود غیرقانونی كمك می‌كند؟

تنوع دیدگاه‌ها در مواجهه با این جریان ما را برآن داشت تا نظر مخاطبان را در قالب طراحی و كاریكاتور جویا شویم و، ضمن برگزاری رقابتی در این زمینه، پای مردم را نیز به این مسئله بكشانیم و از آن‌ها نظر خواهی كنیم.

زمان‌بندی: زمان اعلام فراخوان سه‌شنبه 27 بهمن است و آخرین فرصت ارسال آثار 15فروردین است.

ارسال آثار از طریق سایت www.qoqnoos.ir امكان پذیر است و هر شخص می‌تواند 2 اثر ارسال كند.

اعلام نتایج در 3 مرحله انجام خواهد شد: مرحله مقدماتی: 100 اثری که بالاترین امتیاز را از دید داوران داشته باشند در پایان فروردین ماه 1396 معرفی و به رأی علاقه‌مندان گذاشته می‌شوند.

هنرمندانی كه آثارشان به این مرحله رسیده باشد می‌توانند با لینكی كه در اختیارشان قرار می‌گیرد اثر خود را تبلیغ و رأی جمع كنند.  كسانی كه در نظرسنجی شركت می‌كنند 3 رأی دارند كه می‌توانند 3 رأی خود را به یك یا چند اثر بدهند.

مرحله نیمه‌نهایی: 45 اثر برتر از دید داوران، به همراه 5 اثر محبوب از دید مردم، 50 اثر مرحله نیمه‌نهایی را تشكیل می‌دهند كه همزمان با نمایشگاه كتاب معرفی خواهند شد.

مرحله نهایی: 10 اثر برتر بر اساس نظر داوران و یك اثر محبوب از نظر مردم معرفی و در مراسمی تجلیل می‌شوند.

داوران: برای داوری از بزرگان طراحی و کاریکاتور دعوت شده است تا كیفیت انتخاب آثار برتر بالا رود و مخاطبان بیشتری برای شرکت در این مسابقه ترغیب شوند. حضور اساتید جناب آقایان آیدین آغداشلو، کامبیز درم‌بخش، قباد شیوا، جواد مجابی، ساعد مشکی، مسعود مهرابی و خانم فیروزه مظفری قطعی شده است.

حامیان: مؤسسه خانه كتاب و شركت‌های فیدیبو، نوین كتاب گویا و آوانامه از حامیان این جشنواره‌اند.

جوایز:

  • نفر اول: دو میلیون تومان+ تندیس جشنواره و لوح تقدیر
  • نفر دوم: یك‌ونیم میلیون تومان+ تندیس جشنواره و لوح تقدیر
  • نفرسوم: یك میلیون تومان+ تندیس جشنواره و لوح تقدیر
  • نفر چهارم تا دهم: بسته فرهنگی + لوح تقدیر
  • منتخب مردمی: یك میلیون تومان + لوح تقدیر

آثاری كه به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته‌اند در نمایشگاهی به نمایش گذاشته و در مجموعه‌ای چاپ خواهند شد. این مجموعه به طور رایگان در سطح وسیعی توزیع خواهد شد. برگزاری نمایشگاه و چاپ این مجموعه، علاوه بر حمایت از طراحان جوان، كارنامه‌ای مناسب برایشان به حساب خواهد آمد. برای كسب اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره به سایت انتشارات ققنوس مراجعه كنید یا با شماره 66408640‌ ، داخلی 200 تماس بگیرید.